אנדוקרינולוגיה

הזרקת אתנול מלעורית לגרורות לטיפול בגרורות של סרטן לימפה צווארית

טיפול בהזרקת אתנול מלעורית מונחית אולטרה-סאונד בחולים עם מספר מצומצם של קשריות לימפה צוואריות גרורתיות מקרצינומה פפילרית בבלוטת התריס התגלה כיעיל

בדיקות חוזרות ונשנות של הצוואר עשויות להיות משימה קשה בחולים עם קשריות לימפה צוואריות גרורתיות חוזרות מקרצינומה פפילרית בבלוטת התריס (PTC).

מטרת מחקר רטרוספקטיבי זה הייתה להעריך את היעילות של הזרקת אתנול מלעורית (PEI) מונחית- אולטרסאונד (US) כטיפול בקשריות לימפה צוואריות גרורתיות מ-PTC.

69 חולים שעברו קודם כריתת תירואיד ל-PTC נבחרו להיכלל במחקר. 3 חולים הוצאו מהמחקר מאוחר יותר בשל חוסר מעקב. מצב קשרית הלימפה נקבע על-ידי ביופסיית שאיבה מונחית US עם מחט עדינה ו\או על-ידי עלייה ברמות התירוגלובולין בשטיפות מהמחט הציטולוגית. 0.1 – 1.0 מ"ל של אתנול 99.5% הוזרקו לקשריות לימפה גרורתיות, באופן מונחה US.

3 חולים (8 קשריות לימפה גרורתיות בסה"כ) נשלחו חזרה לניתוח עקב התקדמות המחלה (גרורות חדשות רבות), ונשארו 63 חולים ו-109 קשריות לימפה צוואריות שנכללו במחקר. זמן התצפית הממוצע היה 38.4 חודשים (טווח 72-3). סה"כ 101 מתוך 109 (93%) קשריות לימפה גרורתיות הגיבו לטיפול PEI,י92 (84%) באופן מוחלט ו-9 באופן חלקי. 2 קשריות לא הגיבו ו-4 התקדמו. ב-2 קשריות לימפה שנחשבו קודם כמטופלות באופן מוצלח, נראתה עדות לממאירות במשך המעקב. לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות.

החוקרים הסיקו כי טיפול PEI מונחה US של קשריות לימפה גרורתיות עשוי להיות תחליף מצוין לניתוח בקרב חולים עם מספר מצומצם של גרורות צוואר מ-PTC. הליך זה עשוי להחליף ניתוחי berry-picking (הוצאת גרורות רבות).

מקור:

Efficacy of Ultrasound-Guided Percutaneous Ethanol Injection Treatment in Patients with a Limited Number of Metastatic Cervical Lymph Nodes from Papillary Thyroid Carcinoma:
Heilo A. et al., The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, 2011 Jun 29. Advance Online Publication.

נושאים קשורים:  אנדוקרינולוגיה,  מחקרים
תגובות