חדשות

שיא של כל הזמנים בארה"ב: אחד מכל 3 אמריקאים סובל מהשמנת-יתר

מדד חדש שפירסם המרכז הלאומי לסטטיסטיקה בתחום הבריאות בארה"ב מעלה, כי שיעור האמריקאים המוגדרים כבעלי השמנת-יתר הגיע ל-31.7% בשנה שעברה, לעומת 20% לפני שני עשורים; עם זאת, גם שיעור האמריקאים העוסקים בספורט נמצא בשיא - 55% מהאוכלוסייה

השמנה, משקל עודף (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הלאומי לסטטיסטיקה בתחום הבריאות בארה"ב (NCHS) פירסם בסוף השבוע שעבר נתונים עדכניים לגבי שיעור השמנת היתר באוכלוסייה האמריקנית. בהודעה הודגש, כי מדובר בשיא חדש של כל הזמנים: 31.4% מהאוכלוסייה האמריקנית מוגדרים כ"Stout"', כלומר סובלים מהשמנת יתר (יותר מ-30 ק"ג למטר מרובע).

שיעור זה מייצג את השיעור שנמדד בשלושה החודשים הראשונים של 2017. בהשוואה לנתוני השנה הקודמת מדובר בעלייה של 1%. ב-1997 היה שיעורם של הסובלים מהשמנת-יתר בארה"ב פחות מ-20% מכלל האוכלוסייה. השמנת-יתר קשורה למחלות רבות, ביניהן סוכרת ומחלות קרדיווסקולריות.

כמו כן צוין, כי קיימים הבדלים אתניים מובהקים, במיוחד בקרב נשים. בקרב נשים אפרו-אמריקניות שיעור השמנת היתר עומד על 48.9%. בקרב נשים ממוצא היספני – 34.2%. בקרב נשים לבנות - 29.4%. אין הבדלים מובהקים בנושא זה בקרב גברים.

למרות זאת, יתכן שהאמריקנים יכולים להתעודד מנתון אחר: 54.8% מהאוכלוסייה עוסקים בפעילות גופנית אירובית בהתאם להנחיות מומחי הרפואה. גם כאן מדובר בשיא של כל הזמנים. הרופאים ממליצים על 150 דקות שבועיות לכל הפחות של פעילות בעצימות (אינטנסיביות) מתונה או 75 דקות שבועיות בעצימות נמרצת או אפילו לשלב בין פעילויות מתונות ואינטנסיביות לסירוגין.

בסקר שקיים ה-NCHS עלה, כי גברים נוטים יותר מנשים למלא אחר ההמלצות הללו בכל קבוצת-גיל. כמו כן, עם העלייה בגיל, שיעור האנשים שממלאים אחר ההנחיות יורד והם מפחיתים במשך הזמן שמוקדש לפעילות גופנית אירובית.

גברים לבנים נוטים יותר לעמוד בסטנדרט המומלץ לעומת אפרו-אמריקנים או היספנים – כמעט 60% לפני נתוני 2017. בקרב האפרו-אמריקנים מדובר רק ב-45.4% ובקרב היספנים ב-45.6%.

נושאים קשורים:  חדשות,  משקל עודף,  השמנת יתר,  ספורט,  אורח חיים,  סוכרת,  ארה"ב,  נתונים
תגובות