חדשות

תקן חדש ב"שערי צדק": אחות מתאמת במחלקות הפנימיות

מתאמת הטיפול היא אחות בכירה שתצטרף לצוותי המחלקות הפנימיות במטרה לקצר בזמני האשפוז ולהביא להפחתה בעומסים

אחות מתאמת. אילוסטרציה

המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים הודיע החל לאחרונה להפעיל תקן חדש של "אחות מתאמת טיפול" במחלקות הפנימיות. המטרה: לייעל את תהליך האשפוז וכחלק ממגוון פעולות לצמצום העומסים במחלקות אלו.

מתאמת הטיפול היא אחות בכירה שתצטרף לצוותי המחלקות הפנימיות. תפקידה לבצע סנכרון ותיאום בין כלל הגורמים המטפלים בחולה במהלך האשפוז ולקראת שחרורו לקהילה. בין השאר תטפל בעדכון גוף הקשר של קופת החולים בדבר השחרור הצפוי של המטופל והמשך הבירור והטיפול בו המתחייבים בהתאם למצבו וכן יהיה עליה לטפל בהעברת בקשות לאישור מקדים של תרופות וטיפולים שונים ומעקב אחרי המטופל כשבוע לאחר שחרורו.

בית החולים מעריך שפעולות אלו יסייעו גם לקיצור משך האשפוז ומה שהוא מגדיר "תנועה מיטבית של מטופלים מהמחלקה לרפואה דחופה לאגף הפנימי".

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר: "מערך הרפואה הפנימית בכל בתי החולים בארץ זקוק לחיזוק ושיפור משמעותי. לכן, נקטנו בכמה פעולות כדי לשפר את המצב במחלקות אלו: הרחבנו והוספנו מיטות אשפוז, חיזקנו את התיאום עם המחלקה לרפואה דחופה וגם שילבנו את תפקיד האחות המתאמת. כבר עתה רואים אצלנו שינוי לטובה עם הפחתה בעומסים במחלקות הפנימיות".

גלי וייס, סמנכ"לית הסיעוד והאחות הראשית בבית החולים הירושלמי, הוסיפה: "האחיות במחלקות הפנימיות יחד עם הרופאים והעובדות הסוציאליות פועלים ללא לאות לקידום הטיפול במטופלים בכל שעות היממה. מתאמת הטיפול החדשה היא אחות בכירה ומקצועית שתסייע באופן משמעותי בניהול תהליכי האשפוז של כל מטופל באופן פרטני ובכך תאפשר לצוות הרפואי והסיעודי להעניק לו טיפול ממוקד ואיכותי יותר".

נושאים קשורים:  אחות מתאמת,  חדשות,  שערי צדק,  מחלקה פנימית,  פרופ' עופר מרין
תגובות
אנונימי/ת
01.01.2020, 01:47

האם הכוונה שהחולים ישוחררו מהר יותר, ובמקום אישפוז תעקוב האחות אחר המטופל במהלך השבוע שאחרי שחרורו? האם זה לא יסכן את החולים? גם כך ישנה תופעה מדאיגה של ה׳דלת המסתובבת׳. משחררים מוקדם מדי, החולה מגיע שוב למיון, שוב אישפוז, שוב שחרור מוקדם מדי, שוב אישפוז והדלת מסתובבת. אולי דווקא ההמנעות משחרור מוקדם היא זו שתמנע אישפוזים חוזרים, וכך תוריד מהצפיפות?