קורונה עולמי

חברה סינית החלה בשלב 2 של ניסוי קליני בבני אדם לחיסון נגד קורונה

החיסון שפותח במעבדה הסינית בתוך 42 יום הוא מסוג "RNA שליח" | המעקב אחרי משתתפי הניסוי יימשך שישה חודשים לאחר מתן החיסון

חיסון. צילום אילוסטרציה

חברת CanSino הסינית דיווחה השבוע כי רשמה הצלחה בשלב הראשון של ניסוי קליני בבני אדם בחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה והיא מתחילה את השלב השני, גם הוא בבני אדם. כיום מבוצעים ברחבי העולם כ-70 ניסויים בתרכיבי חיסון שונים נגד קורונה – מה שמלמד על היקפו של המרוץ הקדחתני המתנהל בנושא זה.

החברה הסינית מוכרת כראשונה שפיתחה את החיסון נגד קורונה. התרכיב שלה מכיל חומר חלבוני שאמור לגרום לגוף לפתח נוגדנים נגד הנגיף. הניסוי נערך יחד עם המכון הסיני לביוטכנולוגיה והאקדמיה למדעי הרפואה הצבאית בסין.

בשלב השני של הניסוי ישתתפו 500 בריאים שיקבלו מינונים שונים של החיסון. ביום ה-28 לאחר החיסון מצפה הצוות שמנהל את הניסוי לראות אם נוצרו נוגדנים נגד הנגיף. המעקב אחרי משתתפי הניסוי יימשך שישה חודשים לאחר מתן החיסון.

בין החברות שמבצעות ניסויים גם "מודרנה" האמריקאית וכן מבוצע מחקר פיתוח במכון הביולוגי בנס ציונה.

החיסון שפותח במעבדה הסינית - mRNA-1273 הוא מסוג "RNA שליח". עם כניסתו לגוף הוא מבטל את יכולת נגיף הקורונה לחדור לתאי הגוף וכך להתרבות בתוך התאים. המערכת החיסונית של האדם שיקבל את תרכיב החיסון תשמיד את הנגיף מבלי שזה יגרום למחלה.

בהודעה שמסרה החברה נאמר כי הפיתוח הושלם בתוך 42 יום לאחר שהשלימה את הבנת המבנה הגנטי של הנגיף. 45 מתנדבים קיבלו את זריקת החיסון הראשונה. השבוע צפוי להימסר דיווח ראשון  על ממצאי שלב זה של הניסוי. עד כה, הודיעה, לא דווחו תופעות לוואי משמעותיות בקרב משתתפי הניסוי.

בעוד ה-WHO  צופה שחיסון זמין נגד קורונה יהיה בעוד כשנה וחצי, צוות מאוניברסיטת אוקספורד, שגם הוא מפתח חיסון, משוכנע שהתרכיב שלהם יהיה מוכן בתוך שישה חודשים, כלומר לערך עד ספטמבר הקרוב. לא ברור אם יימצא בהמשך תקציב כדי לייצר כמות מספקת של חיסונים ובמהירות עבור כל המדינות שיזמינו אותו.

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון לקורונה,  ניסוי קליני,  חדשות,  קורונה,  נגיף הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
20.04.2020, 01:09

'לא ברור אם יימצא בהמשך תקציב כדי לייצר'
מישהו יכול להסביר את המשפט הזה?!

אנונימי/ת
21.04.2020, 06:27

איך אפשר בשנה וחצי לסמוך על בטיחות החיסון? מי ערב שזה לא גורם לבעיות פוריות , בעיות לתווך הארוך.

אנונימי/ת
21.04.2020, 07:18

זה נכון לגבי כל חיסון. חיסונים משוחררים לשוק לפני שידועה השפעתם בטווח הרחוק. לכך קיימת פאזה רביעית - ניטור לאחר שיווק.