קורונה בישראל

בתי החולים בישראל יידרשו לשלם מחיר מלא עבור חומרי הרדמה

מחסור עולמי בחומרי הרדמה משפיע גם על ישראל | בית חולים שיבצע רכש באופן עצמאי ובלי לתאם מול המשל"ט, לא יוכל לקבל שיפוי עבור תרופות לקורונה

שימוש בחומר הרדמה בחדר ניתוח. צילום אילוסטרציה

מחסור כלל עולמי בחומרי הרדמה משפיע גם על ישראל. מערכת הבריאות הגדילה עוד בפברואר את מלאי התרופות המיוצרות במזרח הרחוק, אך לא רכשה מספיק חומרי הרדמה לטיפול בחולי קורונה משום ש-75 מדינות הטילו איסורי יצוא של תרופות למדינות אחרות. בעקבות זאת ניתנה ההוראה לבתי החולים לצמצם את השימוש בחומרי הרדמה. פירוש הדבר גם צמצום בניתוחים, כך מדווחת הבוקר (א') רוני לינדר ב"דה מרקר".

בדיווח צוטט רופא בכיר בניו יורק שאמר: "תרופות ההרדמה הולכות ואוזלות. אנחנו משתמשים בתרופות שהן אפשרות שנייה, שלישית ורביעית עבורנו". קיים גם מחסור במייצבי קצב לב ולחץ דם, שקיות עירוי, חומרי הזנה תוך ורידית ומשאבות מזרק הנחוצות לוויסות העירויים למטופלים.

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות לכל בתי החולים ומוסדות הבריאות כי בשל המחסור העולמי בציוד ובתרופות, רכש התרופות יבוצע באופן מרוכז, ינוהל בידי מרכז שליטה (משל"ט) שבו יהיו נציגים למשרד הבריאות, משרד הביטחון ולמוסד. ארגוני הבריאות התבקשו לתאם מול המשל"ט כל הזמנת רכש ולקבל  לכך אישור מראש.

כל בית חולים יידרש לשלם מחיר מלא עבור חומרי הרדמה ותרופות הדרושות לטיפול במונשמים שיירכשו באופן מרכזי. על רכש תרופות ייעודיות לטיפול בקורונה, בתי החולים יקבלו מהמדינה פיצוי בגובה מחצית ממחירן. בית חולים שיבצע רכש באופן עצמאי ובלי לתאם מול המשל"ט, לא יוכל לקבל שיפוי עבור תרופות לקורונה.

מדיווחים בתקשורת האמריקאית עולה שקיים שם בנוסף מחסור במכונות דיאליזה עבור חולי קורונה. כן מסרו בתי חולים בארה"ב שהם סובלים ממחסור חמור ביותר בתרופות המיועדות לשמור על דרכי האוויר פתוחות, תכשירי אנטיביוטיקה שונים, תרופות אנטי ויראליות ותרופות הרגעה המשמשות למונשמים למניעת זיהומים ולהפחתת כאב. בין תכשירי האנטיביוטיקה שחסרים בארה"ב: אזיטרומיצין וריבווירין.

נושאים קשורים:  מחסור בתרופות,  קורונה,  חדשות,  חומרי הרדמה,  ניתוחים,  נגיף הקורונה
תגובות