חדשות

סגן יו"ר הר"י על החלטת שר העבודה: "השר שמולי נכנס לטריטוריה רגישה"

ד"ר זאב פלדמן אמר את הדברים בתגובה להחלטת השר שמולי שלא לחדש ההיתר למשמרות מתמחים בנות 26 שעות: "לא נכון לכפות על המערכת שינוי מהיר שעלול לפגוע בתפקודה"

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר הר"י ויו"ר אר"ם. "החוק הקיים מנציח ודאות של חוסר תקווה כלכלית לכלל בתי החולים". צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"ם) וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית התייחס הבוקר (ב') להחלטת שר העבודה והרווחה איציק שמולי, שהודיע במוצ"ש כי לא יחדש אוטומטית את היתר ההעסקה המאפשר לשבץ רופאים מתמחים למשמרות של 26 שעות רצופות - היתר חריג לחוק שעות עבודה ומנוחה.

עד היום שרי העבודה נדרשו לחדש את ההיתר המדובר מדי שנה, לשנה נוספת. הודעת השר באה ימים אחדים לאחר שוועדה מיוחדת שהקימה הר"י בראשות הפרופסורים רן טור-כספא ויוסף קלאזונר החלה בעבודתה ונתבקשה להגיש בתוך חצי שנה את המלצותיה לשינוי במתכונת העבודה של הרופאים והמתמחים בבתי החולים. עתה חייבת הר"י גם ללמוד את משמעות החלטת השר.

ד"ר פלדמן אמר לרוני לינדר, כתבת "דה מרקר": "השר שמולי נכנס לטריטוריה רגישה מאוד, שבימים אלה ממש מתנהל בה תהליך של בחינת התורנויות, על כל המשמעויות של הדבר. מוקד הבעיה הוא המחסור הרב בתקנים, העומס הכבד שעימו נאלצים התורנים להתמודד וחוסר יכולתם לישון במהלך המשמרת הארוכה".

"אורך התורנות", הסביר פלדמן, "הוא רק מרכיב אחד בסוגיה הזאת. צריך להתמודד עם הסוגיות הרחבות ולא להסתפק בדיון על קיצור התורנויות. לכל שינוי בצורת העבודה של הרופאים יש השלכות עמוקות על המערכת שיכולות להשפיע על הטיפול בחולים ועל הכשרת המתמחים". עוד ציין: "לא נכון לכפות על המערכת שינוי מהיר שעלול לפגוע בתפקודה. אסור שהעיסוק בסוגיית אורך התורנות ימסך את הצורך במענה לצרכים הדחופים של מערכת הבריאות".

השר שמולי אמר בתגובה: "חשוב לי להבהיר לוועדה שאי אפשר להמשיך באותו מתווה. יש לי כבוד רב להסתדרות הרפואית ולמשרד הבריאות ואני בטוח שיגבשו את המתווה המאוזן והנכון ביותר. עם זאת, אי אפשר להמשיך את ההעסקה הנצלנית הזאת". עוד אמר: "אני לא חושב שנוכל לרדת בן לילה מ-26 שעות ל-12 שעות, אבל אם ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות יצליחו לגבש מתווה רב-שנתי לקידום הנושא, כאשר הדבר יבוצע שלב אחרי שלב, משנה לשנה, זה יקל על הדרישה לתוספת תקציבית לתקינה וגם יתאים לאופי המערכת השמרנית והאיטית יחסית להכנסת שינויים".

בדיווח גם נמסר כי על פי הערכת הנהלת משרד הבריאות יהיה צורך בהוספת 2,000 תקנים לרופאים כתנאי לשינוי יסודי בעבודת הרופאים.

נושאים קשורים:  מאבק המתמחים,  ד''ר זאב פלדמן,  הר"י,  חדשות,  איציק שמולי,  קיצור תורנויות,  שר העבודה והרווחה
תגובות
אנונימי/ת
16.06.2020, 09:06

"טריטוריה רגישה" - זה שבמחלקה של פלדמן, סגן יו"ר הר"י (!), ממתמחים נשארים לעבוד עוד חצי יום אחרי תורנות, בהגדרה, זה לא רגיש? לפחות אל תתבטא בנושאים הקשורים לזכויות המתמחים כאשר אתה מפר אותן ברגל גסה מידי יום, מהמקפצה.

אנונימי/ת
17.06.2020, 21:06

ד"ר פלדמן , זה נכון מה שכתב אותו אנונימי מ16.6.2020?

אנונימי/ת
24.06.2020, 16:13

קיוויתי להכחשה, אבל מוטב להתעלם כדי לא לשקר פה לקהילת הרופאים.
פייר? אני לא מופתע. וזה בסדר ד"ר פלדמן, אל דאגה, זה לא אישי כנגדך- זו הרי פרקטיקה ידועה. כשאתה תידרש לתת עליה את הדין- אתה תעמוד שם עם שורה ארוכה של מנהלי מחלקות אחרים.

אנונימי/ת
25.06.2020, 23:01

והנה מסע ההפחדה של מרש"ם ממשיך... לא תיישר איתנו קו ונעמיד אותך לדין..
פתטי...