חדשות

חדש באתר ויקירפואה: כל ספרי רפואת המשפחה זמינים לקריאה ועיון בחינם

לראשונה התפרסמו במלואם באתר ויקירפואה ספרים מקצועיים והיסטוריים העוסקים ברפואת משפחה

רפואת משפחה. אילוסטרציה

אתר ויקירפואה, מיזם תוכן מבית האיגוד לרפואת המשפחה ואתר mednet, מפרסם בימים אלה לקהל הרחב, שורה של ספרים רפואיים מקצועיים על רפואת המשפחה.

הספרים, אשר זו הפעם הראשונה שמרביתם זמינים לעיון חופשי, מאפשרים לציבור הרחב להיחשף לראשונה למחקרים ומאמרים אשר בוצעו ברפואת המשפחה והקהילה לאורך העשורים האחרונים.

בין הספרים שראו אור עד כה ניתן למצוא את ספרם של פרופ' חיים דורון, ופרופ' שפרה שוורץ - הרפואה בקהילה מימי הקמת המדינה ועד הרנסנס של רפואת המשפחה, הסוקר את מקורותיה והתפתחותה של רפואת המשפחה מראשיתה ועד ימנו; ספרם המשותף של פרופ' חיים דורון, פרופ' שפרה שוורץ ופרופ' שלמה וינקר, רפואת המשפחה בישראל אשר מציג את הנושאים המרכזיים שעומדים בלב רפואת המשפחה בעת המודרנית; ספרם של פרופ' שמואל רייס, ד"ר טוני ספנסר, ד"ר מרגלית גולדפרכט, ד"ר חרמוני, ארגז כלים לחוקר ברפואת משפחה; ואת הספר פרקים ברפואה פליאטיבית מאת פרופ' פסח שוורצמן.

פרופ' שלמה וינקר, עורך ויקירפואה: "מטרת המיזם היא להנגיש תכנים שהם בעיני אבני יסוד עבור כל רופא משפחה ולאפשר תיעוד, שמירה והעברת מידע לדורות הבאים ברפואת משפחה. אנו מקווים כי יאפשר לנו להמשיך ולהעלות ספרים נוספים במסגרת ויקירפואה ואנו קוראים למחברים נוספים המחזיקים בזכויות היוצרים להעביר אלינו לפרסום".

אתר ויקירפואה כולל כבר יותר מ-20 ספרים מקצועיים שהועלו במלואם ויותר מ-4,000 ערכים שונים ברפואה - כולם נכתבו על ידי רופאים ולמען רופאים. לאתר שותפי תוכן רבים מבין האיגודים המדעיים בהסתדרות הרפואית, מוסדות רפואיים, כתבי עת וגופים נוספים.

האתר נוסד בשנת 2011 על ידי פרופ' וינקר וד"ר רמי טמיר על מנת לאגור את הידע הרפואי של מכלול הרופאים והמדענים לתבנית חופשית ונגישה לכל, ברוח מיזם ויקיפדיה. המידע הרפואי מתעדכן בזמן אמיתי על ידי רופאים ואנשי מקצוע.

נושאים קשורים:  ויקירפואה,  רפואת משפחה,  פרופ' שלמה וינקר,  חדשות,  ספרים,  ד"ר רמי טמיר
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2020, 13:02

כל הכבוד

אנונימי/ת
05.07.2020, 10:07

תודה