קורונה בישראל

מנכ"ל ה"כללית" מזהיר: "ללא צעדים מיידיים, נגיע בקרוב לתסריט האיטלקי"

סגר נוסף הוא רק עניין של זמן, טוען פרופ' אהוד דודסון בראיון ל"דה מרקר" | הממשלה מתמהמהת ומערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות על סף קריסה | בחורף הקרוב יהיו מאות אלפי חולים בקורונה ובשפעת בקהילה

פרופ' אהוד דודסון. צילום: אפרת זיסמן

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון, מומחה ברפואה פנימית, מזהיר: הציבור שאנן, לא ממלא אחרי ההנחיות והכללים, הממשלה מתמהמהת ומערך הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות על סף קריסה. לדבריו, סגר נוסף הוא עניין של זמן. את הדברים אמר פרופ' דודסון בראיון לרוני לינדר מ"דה מרקר" המתפרסם הבוקר (א').

מנכ"ל ה"כללית" ציין כי בגל הקורונה הראשון התמותה היתה נמוכה ביחס לתחזיות, אולם "עכשיו אף אחד לא מקפיד על כלום. אם המגמה לא תשתנה, אם לא יינקטו צעדים מיידיים ולא יחול שינוי – בתוך חודשים תגיע ישראל לתסריט לומברדיה שבאיטליה. החורף הקרוב יהיה חורף שלא ידענו כמוהו – חורף של בלבול ודאגה. יהיה צורך לתכנן את כל הפעילות בו".

עוד אמר פרופ' דודסון: "קצב גידול הנדבקים בקורונה בימים האחרונים עולה בטור הנדסי. הממשלה מתמהמהת בקבלת החלטות. אם לא יינקטו צעדים דרמטיים בהקדם, מספר החולים קשה והמתים צפוי לעלות משמעותית בשבועות הקרובים". לדבריו, בימים האחרונים יש גידול של כעשרה חולים קשים חדשים בכל יום. "זה הגיוני וצפוי כש-2% מהנדבקים הופכים לחולים קשים - אם לא יהיה שינוי, בתוך שבועיים-שלושה יהיו 300-200 חולים קשים בארץ - הרבה יותר מאשר בשיא הגל הראשון - 148 חולים קשים בו זמנית".

מנכ"ל קופת החולים הגדולה בישראל קורא לממשלה להורות ומיד על צמצום דרסטי בהתקהלויות. עוד ציין כי יש עומס אדיר על הקופה כתוצאה מהעלייה בביצוע הבדיקות. בראשית יוני מספר ההפניות היומיות לבדיקות מרופאי המשפחה רק ב"כללית" היה 300-200. היום הוא 14-12 אלף – "זה מעבר ליכולת הקופה לבצע זאת במעבדותיה – יכולת של 7,000 בדיקות ביום. העובדים שחוקים ואין רזרבה".

נושאים קשורים:  פרופ' אהוד דודסון,  קופת חולים הכללית,  קורונה,  סגר,  שפעת,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
05.07.2020, 22:46

כמה כסף הוא רוצה? שידבר במספרים.