תיאור מקרה

תיאור מקרה: פגיעה רב מערכתית בתינוקת בת חודשיים שחלתה בקורונה

מקרה מסין מדגיש שילדים עם מחלת קורונה יכולים להתייצג גם הם עם פגיעה רב מערכתית ושינויים מהירים במהלך המחלה

תינוק באשפוז. אילוסטרציה

מחקרים קודמים העוסקים בהתפרצות דלקת ריאות הנגרמת על ידי וירוס הקורונה החדש 2019 (COVID-19) התבססו בעיקר על נתונים הנוגעים לאוכלוסיה המבוגרת. קיים מחסור במידע אודות ילדים עם COVID-19, בייחוד חסר מידע על ילודים שנדבקו.

החוקרים מציגים מקרה של תינוקת שפיתחה דלקת ריאות חמורה על רקע COVID-19. מקרה זה מראה שילודים עשויים להיות בסיכון לפתח מחלה קשה גם עם פגיעה רב מערכתית.

בדיווח ב-The Journal of Infectious Diseases החוקרים מציגים מקרה של תינוקת בת 55 ימים שאובחנה עם COVID-19 בסין ומתארים את אופן הזיהוי, האבחנה, המהלך הקליני של המחלה ואת הטיפול שניתן למטופלת. החוקרים מתארים את התקדמות המחלה מהיום השביעי עד ליום ה-11 של המחלה.

התינוקת נדבקה מבני משפחתה, תחילה הציגה שיעול ונזלת. ביום השביעי למחלתה מצבה החמיר והיא סבלה משיעול פרודוקטיבי חמור יותר, היתה טאכיקרדית לסירוגין, כמו כן סבלה מדה-סטורציה ומעלייה בלקטאט.

מספר ימים לאחר מכן התינוקת סבלה מפגיעה לבבית וכבדית. משטח הגרון לוירוס SARS-CoV-2 היה שלילי, אך PCR שנלקח מדגימת צואה ביום ה-11 למחלה היה חיובי.

מקרה זה מדגיש שילדים עם מחלת COVID-19 יכולים להתייצג גם הם עם פגיעה רב מערכתית ושינויים מהירים במהלך המחלה. כאשר מטפלים בחולים מסוג זה, דרוש ניטור קליני זהיר ותדיר.

נושאים קשורים:  דלקת ריאות,  פגיעה לבבית,  פגיעה כבדית,  זיהום בילוד,  פגיעה מערכתית,  קורונה,  קורונה בתינוקות,  תיאור מקרה,  19-COVID,  מחקרים
תגובות