חדשות

פרופ' אלחנן בר-און זכה בפרס יגאל אלון למעשה מופת חלוצי

פרופ' בר-און, מקים ומנהל המרכז לרפואת אסונות ב"שיבא", שיזם גם את הקמת המתחם הייעודי הראשון בארץ לקליטת חולי קורונה, קיבל את אות ההוקרה על פעילותו ההומניטרית רבת השנים והצלת חיים באזורים מוכי אסון

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, הוא הזוכה ב"פרס יגאל אלון למעשה מופת חלוצי". הפרס מוענק החל מ-1982, מדי שנה ביום מותו של יגאל אלון, וניתן ליחיד, גוף או ארגון על מפעל או מעשה שהם מופת לעשייה חלוצית ותרומה ליצירה ולחברה בישראל.

פרופ' בר-און זכה בפרס כאות הוקרה על פעילותו ההומניטרית רבת השנים, הובלת המרכז לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי של "שיבא" והגשמת חזון המרכז הרפואי - "תקווה ללא גבול", הלכה למעשה.

חלק ניכר מחייו של פרופ' בר-און מוקדש למשימות הצלת חיים וסיוע הומניטרי. ברשימה הארוכה של המשימות שבהן השתתף ניתן למנות, בין השאר, סיוע לנפגעי רעידת האדמה בטורקיה ב-1999; הובלת המחלקה האורתופדית בבתי חולים שדה של צה״ל לאחר רעידת האדמה בהודו ב-2001; סיוע לנפגעי רעש האדמה בהאיטי ב-2010; לנפגעי סופת הציקלון בפיליפינים ב-2013 ולפצועי רעידת האדמה בנפאל ב-2015; במגיפת הכולרה בזמביה ונפגעי התפרצות הר הגעש בגוואטמלה ב-2018 ולנפגעי סופת הציקלון במוזמביק ב-2019.

לצד זאת מקיים פרופ' בר-און קשר הדוק עם ארגונים בינלאומיים כמו ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום ורופאים ללא גבולות. במסגרת זו הוא פועל בסיוע ובהדרכות צוותים רפואיים במדינות כמו הודו, סין, נפאל, טנזניה, מוזמביק, אלבניה, קוסובו, מרוקו ועוד.

במהלך השנים זכה בפרסים ובאותות הוקרה על פועלו ובהם פרס Sino-Phil Asia International לשלום על פעילותו ההומניטרית באזורי אסון בעולם. בפעילותו מיישם פרופ' בר-און את חזון הרפואה כגשר לשלום ופעיל בסיוע לפלסטינים. בין השאר, היה בין יוזמי פרויקט Building Bridges, שבמסגרתו נשלחו רופאים ישראלים ופלסטינים להשתלמות משותפת בלונדון, וכן יזם תיאום סיוע לצוותים ברצועת עזה וברשות הפלסטינית.

בינואר 2020 היה פרופ' בר-און מהראשונים שזיהו את הצורך בהיערכות להתפרצות נגיף הקורונה בישראל, יזם ותכנן את הקמת המתחם הייעודי המבודד הראשון בארץ לקליטת חולי קורונה.

פרופ' בר-און אמר עם הבשורה על זכייתו בפרס: "כבוד גדול הוא לי להצטרף לשורה של מקבלי הפרס אשר תרמו תרומות ענקיות לחברה בישראל ובעולם. הקמת המרכז לרפואת אסונות וסיוע הומניטרי ב'שיבא' מבטאת היטב את רוח המרכז הרפואי – מתן עזרה לאדם באשר הוא אדם בארץ ובעולם כולו, תוך מבט מעבר לאופק והגשמת חלומות וחזונות וכבוד גדול הוא לי להיות חלק מחזון זה".

פרופ' יצחק קרייס, מנהל "שיבא", הוסיף: "פרופ' בר-און הוא הדוגמה לישראלי היפה, וטבוע בו הצורך להושיט יד לכל מי שנמצא במצוקה. בפעילותו הענפה רבת השנים למען הצלת חיים וסיוע הומניטרי הציל את חייהם של אלפי בני אדם ברחבי העולם. אין ראוי ממנו לקבל את אות המופת החלוצי ע"ש יגאל אלון".

נושאים קשורים:  פרופ' אלחנן בר-און,  פרס יגאל אלון,  המרכז לרפואת אסונות,  סיוע הומניטרי,  חדשות,  פרופ' יצחק קרייס
תגובות
01.10.2020, 19:55

ברכות!!

Dear professor Bar-On
Congratulations with well-deserved Price, an Acknowledgement of your contribution to the disaster medicine in the world
You represent the best Israel has: professionalism, knowledge, Tikkun Olam, medicine that has no boarders. You are pride of Sheba Medical Center, Israeli Medical Community, State of Israel and Jewish people of the world.
An honor to know you

02.10.2020, 12:34

אלחנן היקר, כל הכבוד !