קורונה בישראל

ארגוני בריאות בחברה הערבית למנכ"ל משרד הבריאות: "שכחתם אותנו"

ארגוני בריאות במגזר הערבי טוענים כי התכנית לשיפור וקידום הבריאות ביישובים הערביים הוזנחה ואין כוונה להכלילה בתקציב המדינה: "הקורונה חשפה את גודל והיקף הפערים בבריאות המגזר הערבי"

"לא הכל כסף בבריאות, גם הגישה חשובה, והגישה אל הקהילה הערבית הפוכה מהגישה שיכולה להביא תוצאות". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

ארגונים העוסקים בבריאות בחברה הערבית פנו הבוקר (ג') למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בבקשה לדאוג לתקצוב התכנית הכוללנית לשיפור וקידום הבריאות ביישובים הערביים.

על הפנייה חתום ד"ר מוחמד ח'טיב מהוועדה הארצית לבריאות בחברה הערבית, שאמר: "התכנית הזו הכרחית לקידום בריאות האוכלוסיה הערבית ולצמצום פערים רבי שנים שבאים לידי ביטוי במצבי בריאות, פיזית ונפשית שהם ירודים באוכלוסייה הזו. התכנית אף עשויה לתרום לצמצום שיעורי התחלואה הגבוהים בקורונה בישובים הערביים".

ד"ר ח'טיב מסר כי תכנית הבריאות הוכנה לפני כשנתיים, אולם עקב שינויים פוליטיים התהליך לא התקדם. "לאחר כינונה של הממשלה החדשה, נכנסנו למשבר הקורונה עם כל המשתמע מכך. משבר הקורונה חידד את חשיבות הבריאות והשפעתה על כל תחומי החיים והכלכלה ובאותו זמן גם חשף את גודלה וההיקף בפערים בבריאות ביישובים הערביים והבליט את החסרים בתשתיות, בכוח אדם, במחקר ובהסברה. לאור כל זאת התכנית המוצעת מקבלת כיום משנה חשיבות. יש בה כדי להביא לשינוי משמעותי בתחומים אלה ובכך לסגור חלק מהפערים הבריאותיים המתמשכים ולמנוע שיעורי הדבקה גבוהים בקורונה".

לדבריו, בימים אלה נודע כי אין בכוונת משרד הבריאות להכליל את התכנית הזאת בתקציב המדינה הקרוב. "החלטה זאת, אם לא תשתנה", מציין ד"ר ח'טיב, "תנציח את המצב העגום".

נושאים קשורים:  יישובים ערביים,  פערים בבריאות,  ד"ר מוחמד ח'טיב,  מגזר ערבי,  משרד הבריאות,  חדשות,  קורונה
תגובות