חדשות

הישג לרופאים העצמאיים: יפורסמו הקריטריונים לרשימות ההסדר

הממונה על רשות שוק ההון במשרד האוצר הורה לחברות הביטוח לפרסם הקריטריונים לרופאים ברשימות ההסדר ובנוסף יוקם פורום לעדכון וטיוב הרשימות שבו יפעל ארגון הרופאים העצמאיים

ניתוח השתלה (אילוסטרציה)
לחברות הביטוח רשימות מוגבלות של מנתחים עם פריסה מוגבלת ומועדון חברים מצומצם (אילוסטרציה)

לאחר שנים של מאבק, ארגון הרופאים העצמאיים (ארצ"י) קיבל אמש (ג') אישור לדרישה לפרסום הקריטריונים על ידי הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, ד"ר משה ברקת. חברות הביטוח יפרסמו את הקריטריונים של רשימות ההסדר ובנוסף יוקם פורום לטיוב רשימות ההסדר.

כיום, מבוטחים המשלמים ממיטב כספם עבור שירותי רפואה פרטיים יכולים לפנות רק לכ-5% מכלל הרופאים בארץ. הסיבה לכך היא שחברות הביטוח חוסמות ממרבית הרופאים את הכניסה ל"רשימת רופאי ההסדר". חברות הביטוח מגבילות באופן כזה את המבוטחים ללא הודעה מראש על המגבלות שהן שמות על רופאים. עד כה נמנע מאלפי רופאים לקבל עוד מטופלים, להוריד את הלחץ ממערכת הבריאות הציבורית מתוך יכולת של חברות הביטוח ללא פיקוח וללא שקיפות.

מאז שנת 2016, ארגון הרופאים העצמאיים מנהל מגעים בנושא עם המפקחת על הביטוחים דורית סלינג'ר ובשנים האחרונות עם מחליפה משה ברקת, במטרה ליצור שקיפות מלאה של הקריטריונים של חברות הביטוח וליצור אפשרות לכל הרופאים והרופאות בישראל לעבוד מול חברות הביטוח.

חשוב לציין כי לרשימת ההסדר לא נקבעו קריטריונים לקבלת רופאים: לא מספר רופאים נדרש או פיזור על פי תחומי מומחיות, והאחריות כולה נותרה בידי חברות הביטוח לקבוע איזה רופא ייכנס לרשימה, באיזה מחיר ותנאים. כוח בלתי סביר זה יצר רשימות מוגבלות של מנתחים עם פריסה מוגבלת ומועדון חברים מצומצם שהמבוטח ו/או הרופא אינם יודעים מה תנאי הקבלה אליהן ובאיזה היקף.

ארגון הרופאים העצמאיים דרש את פרסום הקריטריונים על ידי הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, ד"ר ברקת ודרישתו נענתה. כצעד משלים הודיע ברקת כי יוקם פורום לעדכון וטיוב של רשימות ההסדר שבו יפעלו ארצ"י ושותפים אחרים, ליצירת בסיס טיפולי ראוי לכלל המבוטחים, הכולל רופאים מומחים בכלל תחומי המומחיות, במספר המתאים ביחס למבוטחים ובפריסה ראויה להנגשת שירותי בריאות לכלל המטופלים, במרכז ובפריפריה.

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י, בירך על ההישג: "מדובר בהישג יוצא דופן ובצעד ראשון אדיר בדרך לשיפור הרפואה במדינת ישראל ולעתיד טוב יותר לכלל הציבור ולרופאים העצמאיים במדינת ישראל. חוסר השקיפות של חברות הביטוח מול ציבור המבוטחים ומול הרופאים העצמאיים מביא לבעיות אדירות הנוגעות בעתיד מערך הבריאות והרפואה העצמאית במדינת ישראל. הצעד האמיץ של ד"ר ברקת הוא צעד נכון עבור רפואה טובה יותר כלל אזרחיות ואזרחי המדינה".

כצעד משלים יוקם פורום לעדכון וטיוב של רשימות ההסדר בו יפעלו ארצ"י ושותפים  אחרים, ליצירת בסיס טיפולי ראוי לכלל המבוטחים, כזה שכולל רופאים מומחים בכלל תחומי המומחיות, במספר המתאים ביחס למבוטחים ובפריסה ראויה להנגשת שירותי בריאות לכלל המטופלים, במרכז ובפריפריה.

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י: "מדובר בהישג יוצא דופן ובצעד ראשון אדיר בדרך לשיפור הרפואה במדינת ישראל ולעתיד טוב יותר לכלל הציבור ולרופאים העצמאיים במדינת ישראל. חוסר השקיפות של חברות הביטוח מול ציבור המבוטחים ומול הרופאים העצמאיים מביאה לבעיות אדירות הנוגעות בעתיד מערך הבריאות והרפואה העצמאית במדינת ישראל. הצעד האמיץ של ד"ר משה ברקת הוא צעד נכון עבור רפואה טובה יותר כלל אזרחיות ואזרחי המדינה"

נושאים קשורים:  ארצ"י,  רופאים עצמאיים,  חברות הביטוח,  חדשות,  "רשימת הסדר",  ד"ר אייל שפירא,  משה ברקת
תגובות
25.11.2020, 17:02

הישג מרשים באמת. יישר כח

25.11.2020, 17:04

עמיתים נכבדים,
זה אולי נראה לכם זוטות אבל זוהי פריצת דרך מרשימה המהווה את יריית הפתיחה בקמפיין של הרופאים העצמאיים להגדרת מעמדם וזכויותיהם. אין פלא בכך שעד היום, כשהר״י היא זאת המתיימרת לייצג באופן מגוחך את הרופאים העצמאיים, לא הושג שום הישג משמעותי בעניינם של הרופאים העצמאיים. רק ארצ״י, הודות לפעילותם הנמרצת של יושב ראשה, ד״ר אייל שפירא ומנכ״לה, הגברת סיגל משהיוף שפועלים בדבקות בלתי נלאית, כנגד כל הסיכויים וכנגד מכשלות שמעמידה הר״י עצמה, הצליחה להסיר את מעטה הסודיות שבנו חברות הביטוח סביב הקריטריונים להכללה ברשימות רופאי ההסדר.
ברכות לארצ״י על ההישג וזוהי הזדמנות נאותה לקרוא לכל הרופאים העצמאיים לפרוש מהר״י שאינה מסוגלת על פי חוק ועל פי תקנונה לעסוק בענייני הרופאים העצמאיים, ולהצטרף לארצ״י - הארגון שכל-כולו ממוקד בענייני הרפואה העצמאית.
יישר כח וברכות על ההישג.

אנונימי/ת
25.11.2020, 18:48

לא בקיא בפרטים אבל להבנתי אין להר״י בכלל מנדט לייצג את הרופאים העצמאיים.
ברוב הדוגמאות שראינו, אולי אפילו הפוך, הר״י מייצגת את קופות החולים ואת החולים אבל לא את הרופאים ובטח שלא את הרופאים העצמאיים.

אנונימי/ת
25.11.2020, 19:27

מה זה יושב ראשה?

25.11.2020, 22:23

יושב הראש שלה...
הצלחת להתמקד בנקודה הכי חשובה בתגובתי. ברכות.

25.11.2020, 18:02

הישג יפה. כל הכבוד לצוות ארצ"י.

25.11.2020, 18:10

כל הכבוד, הישג חשוב!

כל הכבוד לארצ״י. הישג מרשים ביותר

25.11.2020, 19:05

כל הכבוד

אנונימי/ת
25.11.2020, 19:20

על חברות הביטוח לאפשר למבוטחיהן לפנות לכל מומחה בו יחפצו ולהשתתף בעלות הייעוץ והניתוח בסכום אחיד, ללא הבדל בין רופא אחד לאחר.

25.11.2020, 19:29

כלהכבוד לארצי.
באמת הישג ראוי שדרש המון עבודה שקטה ברקע.
כל הכבוד לדר שפירא אייל וסיגל מושייף על המאמצים וההצלחה.

25.11.2020, 20:02

הישג מרשים לארצ"י, למבוטחים ולד'ר משה ברקת שסוף סוף, ממלא את תפקידו, מפקח על חברות הביטוח ודואג למבוטחים ממניעים "זרים" של חברות הביטוח.
ביטוח בריאות חייב לאפשר חופש בחירה למבוטחים לכל רופא שירצו ולא רק לרופאים שחברת הביטוח "חפצה" בהם. זו המהות של ביטוח פרטי.

25.11.2020, 20:30

לעג לרש
כל ארגוני הרופאים והחולים הוולנטרים צריכים לפעול להחזרת המצב הישן בו חברת הביטוח צריכה לשפות את המטופל מול חשבוניות ללא קשר לזהות הרופא ולא להכשיר את שרץ רשימות ה'הסדר'.
זו ממש תסמונת שטוקהולם בהתגלמותה

25.11.2020, 21:40

כל הכבוד ויישר כח גדול לכל העוסקים בצרכי ציבור הרופאים העצמאים עלו והצליחו .דר שלום כץ

26.11.2020, 13:55

כל הכבוד רואים התקדמות בכיוון הנכון

26.11.2020, 16:59

ישר כח !!!

אנונימי/ת
27.11.2020, 10:54

ברכות על הישג צנוע מול המערכת שכל מטרתה ניצול הרופאים תוך מתן שרות מינמלי למבוטחים.
וברכות לד"ר דב לקסמן שהיה מהראשונים שפעלו להקמת גוף של רופאים עצמאיים.

אנונימי/ת
27.11.2020, 17:11

אכן השג לא מבוטל אבל צודקים המגיבים כי יש לבטל את שיטת הרשימות ולאפשר למבוטחים להחליט לאיזה רופא הם רוצים ללכת.אסור להשאיר את ההחלטה בידי חברות הביטוח למיניהן (בכלל זה גם הביטוחים המשלימים)

כל הכבוד!