COVID-19 בישראל

בממשלה שוקלים להטיל סגרים קצרים בני עשרה ימים בחנוכה ובפסח

עד שיגיעו החיסונים לקורונה, נשקלת כוונה להטיל "סגרים מדודים" במטרה להוריד חזרה את היקף התחלואה

סגר בישראל. צילום ארכיון: מרים אליסטר/ פלאש 90

מתרבים הסימנים לכך כי בממשלה שוקלים להטיל בשבועות הקרובים שני סגרים קצרים במקום סגר אחד ארוך נוכח העלייה בתחלואה. ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז על כך וכמוהו גם "מקורות אחרים" מקרב השרים. שר המודיעין אלי כהן אישר זאת הבוקר (ב') בראיון לחדשות הבוקר של ערוץ 12.

כהן אמר כי מדובר ב"תחליף לסגר אחד ארוך, לקראת פסח, שגם הוא נשקל, בעוד שאת שני הסגרים הקצרים הגדיר כ"סגרים מדודים במטרה להוריד חזרה את היקף התחלואה".

עדיין לא התקבלו החלטות בנושא הזה אבל הכוונה היא, כנראה, שכל סגר יימשך לא יותר מעשרה ימים. הראשון מבין השניים מתוכנן כנראה לאמצע דצמבר (חנוכה) והשני בסוף מארס (לפסח).

השרים לא הגיעו להחלטה בנושא הזה גם משום שגורמי מקצוע במשרד הבריאות וגם מחוצה לו, בכלל זה פרופ' גבי ברבש כפי שהתבטא בערוץ 12, אינם משוכנעים ביעילות סגרים קצרים.

השר כהן אמר הבוקר: "בתחילת השנה הבאה צפויים להגיע לישראל ראשוני החיסונים. להערכתנו, זה יקרה בסוף הרבעון השני, כנראה במאי-יוני. כאשר יוחל במבצע החיסונים, נהנה במצב שמרבית האוכלוסיה או לפחות החלק הארי שלה תהיה מחוסנת לקראת הקיץ. יש לנו עוד חצי שנה לעבור עד אז ובמהלכה ייתכן שנדרש לסבבים הקצרים האלה של סגרים".

נושאים קשורים:  סגר,  חנוכה,  פסח,  קורונה,  חדשות,  פרופ' גבי ברבש,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
04.12.2020, 09:40

יעילות הסגר בספק. מספרים זה משהו שנורא קל לשחק איתו, וכך יעיד כל סטטיסטיקאי. והרופאים נותנים לכך יד. מה קורה בגילדה? הרישיון לעסוק ברפואה הוא לא רק עניין של סטטוס חברתי. יש לרופאים מחויבות מוסרית. בבקשה לא לפחד מלהביע מה אתם רואים במציאות האובייקטיבית. לדבר ספקולטיבית תרחישים קטסטרופליים לא נותן יותר כוח.. אלא מייצר אנטגוניזם.