COVID-19 עולמי

מקרה נדיר בסינגפור: אם הדביקה בקורונה את העובר ברחמה

לאחר הלידה נמצאו בגופו של התינוק נוגדנים לנגיף | עד כה לא דווחו מקרים על נשים הרות שנדבקו בקורונה והעבירו את הנגיף לעובר ברחמן או במהלך הלידה

הריון ומחלת הקורונה. אילוסטרציה

רופאים בסינגפור דיווחו הבוקר (ב') כי מתבצעת בימים אלה חקירה מדעית על מקרה שנחשב לנדיר במיוחד: אישה שנדבקה בנגיף קורונה במהלך ההריון ילדה תינוק שבגופו נמצאו נוגדנים לנגיף, מבלי שחלה או אפילו נשא את חלקי הנגיף.

המקרה תואר במסגרת כנס בזום שערכו רופאים במזרח אסיה. ה-WHO טען כי רק נשים מסוימות בהריון נמצאות בסיכון מוגבר לפתח מחלת קורונה קשה אם יידבקו בנגיף אבל לא ידוע על אישה הרה שנדבקה והעבירה את הנגיף לעובר ברחם או תוך כדי תהליך הלידה. המקרה שתואר בכנס הרפואי גם לא הבהיר עד כה אם התינוק שבגופו נוגדנים לקורונה מוגן עתה מפני הידבקות ולכמה זמן.

על האירוע שעודנו בחקירה רפואית דיווח מנהל המחלקה למיילדות וגינקולוגיה בבית החולים KK לנשים ויולדות בסינגפור.

"גרדיאן" שדיווח על המקרה הנדיר במסגרת עדכוני הבוקר שלו על תחלואת הקורונה בעולם, מסר כי בחודש שעבר פורסם באיטליה מחקר בהיקף מצומצם שטרם עבר ביקורת עמיתים אבל דווח עליו גם ב"נייצ'ר", לפיו יש ראיות על העברת הנגיף בעת הריון מהאישה לעובר אבל זה נדיר מאוד. מחקרים אחרים העלו העשרה שייתכן שהנוגדנים עוברים ליילוד בעת ההנקה.

נושאים קשורים:  19-COVID,  הריון,  לידה,  קורונה,  מקרה נדיר,  חדשות
תגובות
01.12.2020, 11:59

זה הגיוני שלעובר (או יילוד) יהיו נוגדנים כנגד הוירוס אם האם חלתה. זה ידוע שנוגדנים יכולים לעבור דרך השיליה.
זה שיש לו נוגדנים לא אומר שהוא בעצמו חלה, אלא קיימת האפשרות המאוד הגיונית שהוא קיבל אותם מאימו בעת שהיא חלתה.