COVID-19 עולמי

מתמטיקאים סינים מזהירים מפני אסטרטגיית המערב במאבק בקורונה

בעוד בסין מונהגת מדיניות של אפס סובלנות כלפי הדבקה וגבולותיה סגורים, עולה עתה ביקורת על מדיניות ארה"ב ומדינות המערב וביניהן ישראל על פתיחת הגבולות הנשענת על חסינות עדר

מגיפת הקורונה בסין. צילום: שאטרסטוק

בעוד חלק לא מבוטל מבין המדענים במדינות המערב מטיל ספק בנתוני תחלואת הקורונה הרשמיים שמפרסמות רשויות ממשלת סין – למשל, שעד כה חלו רק 98,631 מקרב 1.4 מיליארד סינים ומתו מתחילת המגיפה 4,636 וכי ביממה האחרונה אובחנו רק 23 מקרים חדשים – פרסמו בשבוע שעבר מתמטיקאים מאוניברסיטת פקינג בבייג'ינג הערכה כי "המדינה עלולה להתמודד עם למעלה מ-637 אלף מאומתים חדשים ביום, במידה שתאמץ את האסטרטגיה שנקטה ארה"ב". כמו כן, נעשה חישוב מול האסטרטגיות שנקטו בריטניה, צרפת וישראל. לפי החישוב הסיני, אם תאמץ סין את הגישה הבריטית, יהיו 275,793 מאומתים ביום ואם את הגישה הצרפתית – 454,198.

בדיווח על כך ברויטרס לא הוצגה ההערכה לגבי ישראל, אבל בדו"ח הסיני מופיע הנתון 442,221 ולגבי ספרד 319,969. ההשוואות מבוססות על שיעור הצפיפות באותן מדינות בהשוואה לסין.

סין מתגאה ב"מדיניות אפס סובלנות" כלפי הדבקה ורוב גבולותיה סגורים. על דו"ח המתמטיקאים פורסם ב-China CDC Weekly, המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן. המתמטיקאים אמרו: "ללא חיסונים, סין לא יכולה להרשות לעצמה להסיר את המגבלות בשדות התעופה".

"ההערכות", נכתב בדו"ח, "חשפו את האפשרות האמיתית של התפרצות עצומה, שתגרום כמעט בוודאות לנטל בלתי סביר על המערכת הרפואית בסין. הממצאים הם בגדר אזהרה ברורה כי לעת עתה, סין איננה מוכנה לאמץ את אסטרטגיית פתיחת הגבולות הנשענת אך ורק על חסינות עדר, כפי שמדינות מערביות מסוימות דוגלות בו".

נושאים קשורים:  סין,  חסינות עדר,  פתיחת גבולות,  חדשות,  19-COVID
תגובות