מחקרים

מה ניתן ללמוד על אודות THC מנסיונם האישי של צרכנים?

מצא כי ישנה עליה בשימוש ב-delta-8-THC לצרכים רפואיים שונים, בעיקר הפרעות פסיכיאטריות וכאב, עם השפעה דומה למוצרי קנאביס מוכרים ותרופות מרשם עם פרופיל בטיחות מבטיח

מוצרי קנאביס המכילים דלתא-8-טטרה-הידרו-קנאבינול (delta-8-THC) נעשה זמין לשימוש נרחב בארצות הברית בשלהי 2020, ומהר מאוד נעשה מקור עיקרי לרווחים של חברות המתעסקות בעיבוד המפ, בייחוד במדינות בהם שימוש ב-delta-9-THC הוא נגד החוק או מוגבל לשימוש רפואי עם מרשם בלבד. עד כה יש מעט מחקר מדעי על delta-8-THC, ומחקרים קליניים קודמים כללו סך הכל 14 נבדקים, מה שגרם למספר מדינות להגביל את השימוש בו עד שיבינו יותר את סגולותיו והשפעותיו.

במסגרת מחקר זה החוקרים יצרו שאלון רשת עבור נבדקים הצורכים מוצרים המכילים delta-8-THC אשר מתייחס למגוון רחב של נושאים, אשר ביניהם נמצא נושא השימוש ב-delta-8-THC לצורכי בריאות וטיפול רפואי. כמו כן נכללו מרכיבים ממחקרי סקר קודמים על אודות שימוש בקנאביס ומוצריו לצרכים רפואיים.

תוצאות המחקר הדגימו כי לתבניות השימוש ב-delta-8-THC היו מספר מאפיינים דומים לאלו של delta-9-THC. צורת הצריכה העיקרית הייתה בתצורתו האכילה (64%) או באידוי (48%). כמחצית מהמשתתפים במחקר (51%) השתמשו ב-delta-8-THC לצורך טיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות, העיקריות שבהן: חרדה או התקפי פניקה (69%), עקה (52%), דיכאון או הפרעה דו-קוטבית (46%) וכאב כרוני (41%). נבדקים רבים השוו לטובה בין השימוש ב-delta-8-THC לבין delta-9-THC או תרופות מרשם אחרות, עם שיעורים רבים של תחלופה ביניהם. רוב המשתתפים לא דיווחו לרופא המטפל על השימוש ב-delta-8-THCי(78%), ואף האמינו שהמטפל העיקרי לא ידע לשלב כראוי שימוש בקנאביס כחלק מהטיפול (70%). למיעוט מהנבדקים היה מידע על אודות מינון יעיל לטיפול ומרבית המידע שהיה להם על אודות delta-8-THC היה מתוך חיפושים ברשת או על בסיס נסיון אישי.

הפחתת נזקים הוא נושא מרכזי ביותר בבריאות הציבור. מסקנת החוקרים הייתה כי למרות שהחוק מגביל יותר את השימוש ב-delta-8-THC בהשוואה ל-delta-9-THC, תוצאות המחקר מרמזים כי שימוש ב-delta-8-THC מביא לתוצאות דומות עם פחות תופעות לוואי. ראוי שמדיניות והרגלי הצריכה ילוו בראיות אמפיריות. יש צורך בביצוע מחקר נרחב המשלב מספר רב של אפיקים על מנת לפתח כראוי את בסיס המידע עבור שימוש ב-delta-8-THC ושאר מוצרי קנאביס.

מקור:

Consumer Experiences with Delta-8-THC: Medical Use, Pharmaceutical Substitution, and Comparisons with Delta-9-THC. Daniel J. Kruger, Jessica S. Kruger. Cannabis and Cannabinoid Research. Feb 1, 2023

נושאים קשורים:  מחקרים,  THC,  קנאביס,  טיפול עצמי,  הפרעות פסיכיאטריות,  כאב
תגובות