חדשות

בילינסון חוטף: מאפשר לגייז להתאשפז במחלקת יולדות ומואשם באפליית נשים

יוזמה חדשה של ביה"ח בילינסון, שמאפשרת אשפוז לזוגות גאים במחלקת יולדות, הובילה לקריאות לחרם על ביה"ח ולביקורת חריפה ברשתות החברתיות | בילינסון: "אין ניסיון להביא לקוחות ואין הטבות. זה ניסיון לרפואה פלורליסטית"

מחלקת יולדות בבית החולים "בילינסון" (צילום: "בילינסון")

יוזמה חדשה של בית החולים בילינסון, שמאפשרת אשפוז לזוגות גאים במחלקת יולדות, הובילה לקריאות לחרם על בית החולים ולביקורת חריפה ברשתות החברתיות.

היוזמה, שנועדה לסייע למשפחה החדשה בתהליך ההיקשרות לילוד, תאפשר לזוגות גאים, גברים יחידנים, שיגיעו ללדת בבית החולים עם פונדקאית, להתאשפז בחדר אישי במחלקת היולדות. ברשתות החברתיות נשמעו ביקורות חריפות מצד דתיים מחד ופמיניסטיות מאידך וגם מגורמים במערכת הבריאות.

"בילינסון" אינו בית החולים היחיד שמבקש להקל על זוגות גאים עם פונדקאות אך הביקורת שנשמעת מפי גורמים מערכת הבריאות היא שהמהלך של בית החולים, המאפשר אשפוז בחדר פרטי לגייז, פוגע בשוויון ברפואה הציבורית. על פי הנטען, יולדת שמאושפזת בחדר עם יולדות אחרות אינה מקבלת חדר פרטי, כמו גם הפונדקאית, זוגות נשים או הורים פונדקאים שאינם מהקהילה הגאה, אינם מקבלים אשפוז פרטי.

תגובות ליוזמה מתוך אתר דוקטורס אונלי

"בילינסון", על פי התגובות ברשתות החברתיות, מואשם באפליית נשים: "הזיה", כתבה אחת המגיבות, "בני זוג חד מיניים (גברים) לאחר לידת התינוק/ת מאם פונדקאית, האם הפונדקאית תאושפז במחלקת נשים ואחד מהגברים יאושפז במחלקת לידה נשים (כדי לחוות לא יודעת מה). אז כשמדברים על זכויות נשים, תזכרו שנשים הן אחרי לידה אמיתית ולחלק מהן יהיה קשה להיות במחלקת לידה עם גברים".

תגובה מתוך הרשת החברתית

בתגובה כתבה לה גולשת אחרת: "קושי בהבנת הנקרא? הם יוכלו לשהות ליד היולדת והילוד, כמו שגבר שהולך להיות אבא של תינוק יכול לשהות במחלקה ביממה של הלידה ולקבל הדרכה כיצד לטפל בתינוק. מה כואב לך ואיפה בדיוק? אם את לא מוכנה שייתנו לגבר להיכנס, האם זה תקף גם לאבא של תינוקות של זוג סטרייטים?".

בתגובה אחרת נטען: "בעוד שגברים, בעלים נורמליים, ימשיכו להצטופף על כיסא מתקפל לצד היולדת, יזכו קבוצת מיעוט פריבילגית לתנאים מעוררי השתאות. חדר פרטי, מקלחת פרטית - צימר אמיתי על חשבון יולדות ובני זוג אחרים שעונשם הוא שהם סטרייטים. מעניין כמה פעמים יעברו אותם הורים גברים שקיבלו צימר בתוך מחלקת נשים לבקר את הפונדקאית שילדה להם? האם אותה פונדקאית תזכה גם לחדר פרטי? היא הרי עשתה משהו בסיפור הזה, או שהיא תושלך למחלקת נשים לחדר משותף (הרי היא עשתה את שלה)".

תגובה מתוך הרשת החברתית

"נפלתם על השכל?" כתבה אחרת, "בעלי לא יכול להישאר לישון לידי אחרי לידה כדי לעזור לי עם התינוק, גם לא אחרי קיסרי, אבל אתם תאשפזו במחלקה גבר בריא לחלוטין בשביל ה'בונדינג' שלו עם התינוק? מעולם לא חשבתם לאשפז במחלקת יולדות, שנועדה לנשים, אמהות מפונדקאות".

גם עמוד הפייסבוק של בית החולים ספג. "קחו חופשת לידה, קחו מענק לידה, אבל אל תיקחו לי את הזכות להיות כאובה, הורמונלית ומדממת בצורה לא פרטית שמביכה אותי ושמה אותי במצב עוד יותר לא נעים מול גברים זרים שלא מבינים דבר וחצי דבר ממה שנשים עוברות במהלך לידה ובימים שאחרי הלידה", כתבה אחת הגולשות.

"יחד איתך ועם עוד יולדות מתאוששות יאושפזו גברים שקנו או שאלו רחם מאישה אחרת שעברה את מה שאתן עוברות. והאישה היולדת? תיזרק למחלקת נשים. הראשונות שנפגעות מהדבר הזה הן נשים! אין פה שוויון ואין עניין של הכלה!", כתבה אחרת.

בסרטון תגובה שצילמה פרופ' אסנת ולפיש, ראש חטיבת נשים ויולדות ב"בילינסון", היא אמרה: "זה עורר דאגה ופחד ואפילו סערה מקהלים שחוששים כי השירות שלנו בהם ייפגע, שהצניעות שלהם תיפגע, שהצרכים שלהם ייפגעו. אני ערבה לכך שכל הזוגות מכל הסוגים והמגזרים יקבלו את מה שמגיע להם בלי לפגוע באף מגזר אחר".

ל"ישראל היום" אמרה פרופ' ולפיש: "המאמץ שלנו הוא לתת לכל אישה חדר פרטי. אין ניסיון להביא לקוחות ואין הטבות. זה ניסיון לרפואה פלורליסטית".

נושאים קשורים:  בילינסון,  מחלקת ילודות,  הרשת החברית,  זוגות חד-מיניים,  פרופ' אסנת ולפיש,  פונדקאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
07.06.2023, 19:56

ביזיון מוחלט. עוד מעט תהיה בושה להיות אנשים נורמטיביים. אין מספיק תקנים, אין מיטות, בתי חולים מפוצצים, אנשים מאושפזים בפרוזדורים, והזוגות גאים מקבלים שרות של 5 כוכבים! וזה נקרא דמוקרטיה? טמטום של אנשים, לא ברור מה יש להם בראש

אנונימי/ת
08.06.2023, 17:38

הבעיה היא, שמסתמנת הגישה שהלהטבי"ם הם הנורמטיביים והסטרייטים הם המשונים.

07.06.2023, 20:09

בית חולים שמאשפז גברים במחלקת יולדות הוא הזוי ופופוליסטי וטובת היולדות היא לא לנגד עיניו. יש לי בת וכלה בהריון מתקדם ועכשיו ברור להן איפה לא ילדו.

אנונימי/ת
07.06.2023, 20:42

אני מעריך את אסנת יש לה לב רחב ומצויינות רפואית אבל במקרה הזה הזה היא כשלה. לא באשמתה אלא בכפייה של המנהל הגאוותן

אנונימי/ת
08.06.2023, 17:06

מעניין למה עד היום בני זוג גבר ואישה שנעזרו בפונדקאות לא זכו לפרסום מחבק שכזה ולחדר פרטי במחלקת יולדות

אנונימי/ת
08.06.2023, 17:10

אחרי שלוש לידות בעברי אני לא אלד שם יותר. בלידה הראשונה לא היה מקום ביולדות ד׳, אושפזתי בחדר עם עוד יולדת ובעלי ישן על הרצפה לידי
בלידה השלישית ביקשתי חדר פרטי. אמרו שהם שמורים לקיסריות. האם זוג גייז ילד בקיסרי? באיזו זכות ימנע מיולדת אשפוז באפס הפרדה כי החדר תפוס עבור זוג שלא ילד? ולפיש אומרת שיש מספיק לכולם. הייתי מצפה ממנה להיות יותר הגיונית כי יש מספר מיטות מוגבל (ומועט מאד יש לציין) במחלקת אפס הפרדה בבילינסון

אנונימי/ת
10.06.2023, 11:55

כמה אנשים רעים וחשוכים יש פה בקהילה הזו של דוקטורס אונלי.

אנונימי/ת
14.06.2023, 22:33

אולי מנהל בלינסון מאמין שגם פירסום רע זה פרסום ולא חוזר בו מהטימטום הזה ??!!
קשה להאמין שעד כדי כך הם מפגרים שם.
ממש פוגעים בנשים לטובת ההומואים !!!!
צריך לתבוע אותם על אפליית נשים ו סטרייטים
אולי את זה יבינו שם