חדשות

בניגוד להנחיה: טיפול בלייזר באקנה מומלץ במקביל לנטילת רואקוטן

תוצאות מחקר בהובלת פרופ׳ אופיר ארצי, רופא עור בכיר ומנהל המרכז לאסתטיקה ב"איכילוב", משנות את התפיסה שיש להמתין עם טיפולי לייזר לטיפול בצלקות אקנה 6 חודשים לאחר סיום הטיפול ברואקוטן

פרופ׳ אופיר ארצי, רופא עור בכיר ומנהל המרכז לאסתטיקה ב"איכילוב", במהלך טיפול לייזר. צילום: דוברות ביה"ח

מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב מצא כי מותר ואף מומלץ לטפל בלייזר בצלקות שנגרמו מאקנה תוך כדי נטילת התרופה רואקוטן, בניגוד להנחיות המקובלות כיום.

ההנחיות הגורפות בכל העולם הן שיש לחכות לפחות שישה חודשים מתום טיפול ברואקוטן עד התחלת טיפולים בלייזר לשיפור הצלקות. מחקר שנערך בהובלת פרופ׳ אופיר ארצי, רופא עור בכיר ומנהל המרכז לאסתטיקה ב"איכילוב" ופורסם השבוע בכתב העת Lasers in Surgery and Medicine, מפריך את ההנחיות הללו ומראה כי טיפול בלייזר תוך נטילת רואקוטן מפחית את הופעת הצלקות הנגרמות בשל אקנה.

החוקרים ביקשו להעריך את בטיחותו ויעילותו של טיפול בלייזר אבלטיבי CO2 מקטעי במטופלים עם אקנה הנוטלים רואקוטן.

המחקר כלל 30 מטופלים הנוטלים רואקוטן לטיפול באקנה. צד אחד של פניהם של המטופלים טופל בלייזר אבלטיבי מקטעי מסוג CO2 (הלייזר האגרסיבי ביותר), בשלושה טיפולים, אחת לחודש, והחצי האחר של הפנים לא טופל. לצד השני של הפנים שלא טופל ניתן אותו הטיפול חצי שנה לאחר סיום הטיפול ברואוקטן. המטופלים היו במעקב אחרי תופעות לוואי והתוצאה הקוסמטית הסופית נבחנה 6-9 חודשים לאחר טיפול הלייזר האחרון.

החוקרים מצאו כי מספר הצלקות בצד שקיבל טיפולי לייזר במקביל לרואקוטן היה נמוך משמעותית מהצד שקיבל את טיפולי הלייזר בשלב שבו הסתיים הטיפול ברואקוטן.

החוקרים מסכמים כי לא נצפו תופעות לוואי מיוחדות וכי הטיפול המשולב יפחית את מספר הצלקות ויביא לתוצאה האסתטית המיטבית. לדבריהם, "תוצאות המחקר משנות את התפיסה שיש להמתין עם טיפולי לייזר שישה חודשים לאחר סיום הטיפול ברואקוטן".

נושאים קשורים:  אקנה,  צלקות אקנה,  טיפול בלייזר,  איכילוב,  מחקרים,  רואקוטן,  חדשות,  פרופ׳ אופיר ארצי
תגובות
אנונימי/ת
18.08.2023, 06:05

מזל טוב ליום ההולדת של אופיר ארצי

18.08.2023, 12:51

בשורה משמחת לכל המטפלים בלייזר בצלקות שנאלצו עד עתה לדחות את הטיפול עד לאחר סיום נטילת הרואקוטן, ברכות לחוקר ועוזריו המפריך דוגמה של שנים, ובהזדמנות זו ברכות ליובל מזל טוב והמשך הצלחה