חדשות

הלך לעולמו פרופ' משה לזר, מייסד מחלקת עיניים במרכז הרפואי איכילוב

תלמידיו וחבריו ב"איכילוב" ספדו לו: "פרופ' לזר הוא מאבני היסוד של רפואת העיניים המודרנית במדינת ישראל ומאחרוני דור הנפילים שידע לעשות הכל ברפואת עיניים"

פרופ' משה לזר ז"ל. המשיך לעבוד ולנתח עד גיל 80 ופרש באופן סופי חמש שנים לאחר מכן, בגיל 85. צילום: דוברות איכילוב

פרופ׳ משה לזר, מייסד מחלקת עיניים במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, הלך לעולמו אתמול (שבת) והוא בן 89 במותו. תלמידיו וחבריו ב"איכילוב" ספדו לו: "פרופ' לזר הוא מאבני היסוד של רפואת העיניים המודרנית במדינת ישראל ומאחרוני דור הנפילים שידע לעשות הכל ברפואת עיניים".

פרופ׳ לזר נולד בשנת 1934 בבולגריה ועלה לארץ בגיל צעיר. את לימודיו עשה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, ובהמשך התמחה בבית החולים שיבא תחת פרופ' ריכרד שטיין וכן בבית החולים "הר סיני" בניו יורק. בגיל 35 התמנה לנהל את מחלקת עיניים במרכז הרפואי תל אביב. הוא ניהל את המחלקה ביד רמה כ-30 שנה עד פרישתו בשנת 2000.

במחלקת העיניים ב"איכילוב" קיבלו בצער את הידיעה על מותו וסיפרו: "הוא היה לנו מורה דרך ומשפיע בכל דבר שעשינו. הוא זה שהנחיל לנו, ובעקבות כך לדורות רבים שבאו, באים ויבואו אחרינו מורשת של חריצות, השקעה בלתי מתפשרת, מסירות לחולים, התמקצעות כחובה ורדיפה אחרי מצוינות קלינית ואקדמית. הוא המשיך לעבוד במחלקה ולנתח עד גיל 80 ופרש באופן סופי חמש שנים לאחר מכן, בגיל 85. גם אחרי שפרש, תמיד היה במחלקה בגופו וברוחו עם לב ענק, אהבה גדולה לכולם וסקרנות של ילד. זהו יום עצוב למחלקה שלנו ולכל רפואת העיניים בארץ. אנחנו נמשיך וננציח את המורשת שלו בכל הזדמנות".

פרופ׳ ענת לבנשטיין, סמנכ״ל מרפאות ומנהלת מערך עיניים היוצאת, היתה תלמידתו של פרופ׳ לזר, וכך ספדה לו: "פרופ׳ לזר, מוצי, פרופי, בלב שבור אני נפרדת ממך אחרי שנים רבות של עבודה משותפת, חברות ואהבה. ממך למדתי שהמחלקה ובית החולים הם מרכז החיים. מיד אחרי שהתחלתי התמחות הבנתי שכדי לעבוד איתך צריך לעבוד כל יום, כל היום, שאין דבר כזה ימי מחלה, הרגשה לא טובה, ואפילו לא שבת וחג בלי שהמחלקה בראש מעייננו.

"ממך למדתי את ההתרגשות בשליחת מאמר, ברגע שהגיע לעיתון, ברגע שעבר סקירה וברגע שמתקבל לפרסום. ממך למדתי לבצע את החתך הראשון בעין, את העובדה שאין סליחה לאי הכרת הטכנולוגיה והחידושים ואת המסירות הבלתי מתפשרת לעבודה. תודה פרופי יקר, אני יודעת שהכל בזכותך".

הלווייתו של פרופ' לזר תתקיים היום (א', 17:00) בבית העלמין בכפר חיבת ציון. יושבים שבעה ברחוב גלעד 9 (דירה 55) ברמת גן.

נושאים קשורים:  פרופ' משה לזר,  רפואת עיניים,  חדשות,  פרופ' ענת לבנשטיין,  איכילוב
תגובות