ישראל במלחמה

משרד הבריאות גיבש נוהל לפינוי חטופים לבתי חולים

על רקע הביקורת על מסיבת העיתונאים שנערכה שלשום עם החטופה יוכבד ליפשיץ, ההחלטה על בית החולים שיקלוט את החטופים תהיה של משרד הבריאות

יוכבד ליפשיץ במסיבת העיתונאים באיכילוב. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

משרד הבריאות גיבש נוהל לפינוי חטופים ועל פיו ההחלטה לאיזה בית חולים יפונו חטופים תהיה של המשרד בלבד. זאת, על רקע הביקורת על מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול (ג') עם החטופה ששוחררה יוכבד ליפשיץ.

החטופות, יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, הועברו למרכז הרפואי איכילוב בתל אביב למרות הוראת צמרת משרד הבריאות לפנותן למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, הקרוב יותר למקום שחרורן.

בעתיד, ההחלטה לאיזה מרכז רפואי יגיעו החטופים המשוחררים תותנה במצבם הרפואי, הקירבה לנקודת שחרורם, העומס בבתי החולים וזמינות צוות ספציפי שנועד לטפל במשוחררים, כמו גם אם מדובר בפינוי מוטס או אחר.

לגבי המסרים שהעבירה ליפשיץ על שהותה בשבי וגררו ביקורת על כך שלא תודרכה טרם מסיבת העיתונאים, הבהירו אתמול ב"איכילוב" כי בית החולים ביקש לאפשר לחטופה ומשפחתה ולכלי התקשורת שיח מסודר ומתואם. מאיכילוב נמסר כי "הדרכת המשפחה בהקשר לאופי ותוכן המסרים לא נמצאת באחריותנו אלא בידי הגורמים הבטחונים וההסברתיים הרשמיים שמצויים בקשר ישיר עם המשפחה".

נושאים קשורים:  יוכבד ליפשיץ,  חטופים,  משרד הבריאות,  איכילוב,  ישראל במלחמה
תגובות