חדשות

חשד: אלפי חולים קיבלו מרשמי תרופות שגויים במשך 14 שנה

בעוד במשרד הבריאות טוענים כי התקלה במערכת קמיליון התגלתה לפני כשבועיים, ב"איכילוב" זיהו שהתקלה שגרמה להנפקה מוטעית ברישום תרופות החלה ב-2010 | משרד הבריאות: בודקים את היקף התקלה

בית מרקחת. אילוסטרציה

תקלה במערכת המחשוב קמיליון למתן תרופות בבתי החולים, עליה דיווח משרד הבריאות בשבוע שעבר, החלה בבית החולים איכילוב כבר לפני 14 שנה, בשנת 2010. כך דיווח אמש (א') יואב אבן במאקו.

משרד הבריאות עדכן ביום ג' האחרון על תקלה חמורה במערכת המחשוב קמיליון, שמשמשת את מרבית בתי חולים למתן תרופות למטופלים. עלה חשש כי מטופלים רבים הגיעו לבתי חולים לביקור חוזר וקיבלו תרופות שאינם צריכים לקבל או במינון שונה. משרד הבריאות ציין כי התקלה התגלתה לפני כשבועיים ברשימות התרופות בביקורים רפואיים ובשחרור מאשפוז, אולם לא ידוע מתי החלה. עוד נאמר כי בעוד היקף התקלה נבחן, אין ידוע על נזק אקוטי שנגרם בעטיה.

על פי הדיווח במאקו, עולה חשד שהתקלה החלה ב"איכילוב" כבר לפני שנים והחשש הוא שפגעה באלפי חולים. "אם קודם ההערכה היתה שמאות מטופלים נפגעו מהתקלה הזאת, כעת ייתכן שמדובר באלפים. במשך כמעט עשור וחצי אף אחד לא זיהה את התקלה".

על פי משרד הבריאות, התקלה דווחה לנציגיו לראשונה רק לפני כשבועיים על ידי החברה שמפעילה את התוכנה. הודעת משרד הבריאות גררה ביקורת ציבורית רבה על כך שהתעכב זמן רב כל כך עד שדיווח על התקלה לציבור.

עוד צוין כי בבית החולים ברזילי טוענים שאיתרו את התקלה כבר בסוף ספטמבר, תיקנו אותה במקום ודיווחו על כך למשרד הבריאות בזמן אמת. לפי שעה לא ברור איך משרד הבריאות לא הבין כבר אז כי מדובר בתקלה ארצית ונשאלת השאלה אם אפשר היה למנוע מוקדם יותר את רישום התרופות השגוי למאות מאושפזים.

תגובת משרד הבריאות: "בימים האחרונים נעשית בדיקה מעמיקה לתחקור מהות התקלה ולזיהוי המקרים המעורבים, ביניהם זוהו מקרים משנים מוקדמות יותר. משרד הבריאות ממשיך בבדיקת היקף התקלה".

נושאים קשורים:  מרשמי תרופות,  בתי חולים,  מינון תרופות,  משרד הבריאות,  איכילוב,  טעויות ברישום תרופות,  חדשות
תגובות