חדשות

חומצה טרנקסמית לפני ניתוח עמוד שדרה מפחיתה אובדן דם בניתוח

פרס הצטיינות של המועצה המדעית של הר"י הוענק לד״ר סלבקה לנגנובה, רופאה מרדימה מביה"ח וולפסון, שחקרה את השפעת מתן חומצה טרנקסמית על אובדן דם בניתוחי עמוד שדרה

ד"ר רפאל לוטן, מנהל המחלקה האורתופדית ב"וולפסון" וד"ר סלבקה לנגנובה במעמד קבלת הפרס. צילום: דוברות וולפסון

ד״ר סלבקה לנגנובה, רופאה מרדימה מבית החולים וולפסון בחולון, זכתה השבוע בפרס הצטיינות של המועצה המדעית של הר"י בתחום עבודת מדעי היסוד על מחקרה בנושא חומצה טרנקסמית, המסייעת בהפחתת איבוד דם בניתוחי עמוד שדרה. הפרס הוענק לד"ר לנגנובה בטקס מטעם הר"י.

המחקר, שבוצע תחת הנחייתו של מנהל המחלקה האורתופדית ד״ר רפאל לוטן, עסק בהשפעת טיפול טרום ניתוחי בחומצה טרנקסמית במטרה להעריך את השפעת מתן החומצה בעירוי תוך ורידי לפני הניתוח על אובדן דם במהלך ניתוח עמוד השדרה. המחקר פורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Orthopaedic Surgeons בחודש שעבר.

במחקר עוקבה רטרוספקטיבי, שנערך בין השנים בין השנים 2016-2020, השוו תוצאות של מטופלים שעברו ניתוחי עמוד שדרה רב-שכבתיים וקיבלו חומצה טרנקסמית טרום הניתוח, לתוצאות אלו שלא קיבלו אותה. מסקנת המחקר היתה מתן חומצה טרנקסמית בעירוי תוך ורידי לפני הניתוח מסייעת בהפחתת איבוד דם בניתוחי עמוד השדרה.

ד״ר לנגנובה שזכתה בפרס הר"י על המחקר הודתה לעמיתיה ב"וולפסון" - ד״ר לוטן, ד"ר הרשקוביץ וד"ר ריז'יני, על תמיכתם במחקר. ד״ר לוטן מסר כי "ד"ר לנגובה היא דוגמה לחתירה למצוינות והישגים. מדובר במחקר פורץ דרך, שתוצאותיו פורסמו גם באחד מכתבי העת היוקרתיים ביותר. שמחתי להדריך אותה לאורך המחקר ומאחל לה הצלחה רבה לאורך דרכה ובמחקרים הבאים״.

נושאים קשורים:  ד״ר סלבקה לנגנובה,  ניתוחי עומד שדרה,  בית החולים וולפסון,  ד״ר רפאל לוטן,  פרס הר"י,  חדשות,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
08.03.2024, 18:25

ככ חשוב להבין המנגנון הביוכימי ולנצלו היטב